Universitas (Questions universitaries)
UNIVERSITAS (QÚESTIONS UNIVERSITÀRIES)
No és Bolonya, capsigranys! El procés de Bolonya no té res a veure amb la privatització de la universitat. Bolonya proposa una harmonització de criteris administratius per facilitar la mobilitat dels universitaris a Europa. Fins i tot el famós "crèdit de Bolonya" no és res més que una mesura de comptabilitat acadèmica. La feinada la tindrà el personal d'administració i serveis, no els ensenyants ni els alumnes.
Com no sigui que sota el mantell de Bolonya es vulgui fer passar una altra cosa: un desplaçament de l'oferta d'estudis vers les titulacions pròpies a preus de mercat. La UAB ofereix actualment 400 postgraus amb titulació pròpia, a preus lliures. Aquest enorme esforç el fan els mateixos professors de la casa utilitzant moltes vegades les instal.lacions de la casa. Cal que els alumnes demanin explicacions sobre aquest fet: a quina política acadèmica respon, quina relació té amb l'ensenyament oficial a preu públic, com es garantirà l'accés a tots els estudiants a aquests estudis, quina és la situació a les altres universitats de Catalunya, quina és la práctica dels països del nostre entorn immediat (França, Alemanya…). Menys temperi i més eficàcia, estimades noies i nois!
No és Bolonya, capsigranys! El procés de Bolonya no té res a veure amb la privatització de la universitat. Bolonya proposa una harmonització de criteris administratius per facilitar la mobilitat dels universitaris a Europa. Fins i tot el famós "crèdit de Bolonya" no és res més que una mesura de comptabilitat acadèmica. La feinada la tindrà el personal d'administració i serveis, no els ensenyants ni els alumnes.
Com no sigui que sota el mantell de Bolonya es vulgui fer passar una altra cosa: un desplaçament de l'oferta d'estudis vers les titulacions pròpies a preus de mercat. La UAB ofereix actualment 400 postgraus amb titulació pròpia, a preus lliures. Aquest enorme esforç el fan els mateixos professors de la casa utilitzant moltes vegades les instal.lacions de la casa. Cal que els alumnes demanin explicacions sobre aquest fet: a quina política acadèmica respon, quina relació té amb l'ensenyament oficial a preu públic, com es garantirà l'accés a tots els estudiants a aquests estudis, quina és la situació a les altres universitats de Catalunya, quina és la práctica dels països del nostre entorn immediat (França, Alemanya…). Menys temperi i més eficàcia, estimades noies i nois!
0 Comments:
Post a Comment
<< Home