CATASTROFE ANUNCIADA
QÚESTIONS ACTUALS
CATÀSTROFE ANUNCIADA
Congressos d'experts. Rondes de polítics. Laborioses negociacions per proposar de proposar d'estudiar una reducció d'un 20% dels gasos contaminants mortífers. Grans països emporcadors que no s'hi comprometen i que diuen que ja s'ho faran pel seu compte.
Fet granític: les dues darreres generacions d'humans han contaminat més que les cent generacions anteriors.
No cal ser ecòleg, ni físic, ni mecànic, per establir que l'única reducció efectiva de gasos contaminants no és la d'una quarta part, sinó com a mínim la de tres quartes parts. La mísera reducció d'un 20 % no farà res més que allargar una mica l'agonia. És el xocolata del lloro.
Reduccions misèrrimes, fonts energètiques pretesament sostenibles, limitacions de velocitat… cortines de fum per ocultar l'apocalipsi del fum.
Des del castell d'Escornalbou es contemplen els molins d'energia eòlica del Coll de la Teixeta. Si aixó és l'energia neta, com serà la bruta?
A l'entorn del tema de la reducció de la contaminació tot és imprecisió, propaganda, demagògia i manca de sentit comú. En canvi, tot el que fa referència a l'expansió de la indústria del motor és d'una precisió i d'una serietat que esparvera. Totes les empreses automovilístiques del món s'estan preparant per ocupar posicions en els mercats emergents de Xina i Índia. Els estats occidentals subvencionen aquests acostaments. La Renault, per exemple, té a punt el seu vehicle utilitari per a Xina. A l'Índia projecten un vehicle popular a tres mil euros. Tot garbellat, són cinc cents milions de vehicles nous per als propers anys. Afegiu-hi les calefaccions, les refrigeracions… En aquests camps, els projectes, les xifres, els convenis, les subvencions… tot és d'un rigor acadèmicament modèlic. Al costat d'aquestes faves contades, el 20% dels ecòlegs és d'un ridícol espetarrant.
Anem de cara a la catàstrofe, i no hi ha cap indici consistent que hi posi remei. Quan tardarà? Vint anys? Cinquanta anys? En l'intèrval de la història de la humanitat, un cluc d'ulls.
CATÀSTROFE ANUNCIADA
Congressos d'experts. Rondes de polítics. Laborioses negociacions per proposar de proposar d'estudiar una reducció d'un 20% dels gasos contaminants mortífers. Grans països emporcadors que no s'hi comprometen i que diuen que ja s'ho faran pel seu compte.
Fet granític: les dues darreres generacions d'humans han contaminat més que les cent generacions anteriors.
No cal ser ecòleg, ni físic, ni mecànic, per establir que l'única reducció efectiva de gasos contaminants no és la d'una quarta part, sinó com a mínim la de tres quartes parts. La mísera reducció d'un 20 % no farà res més que allargar una mica l'agonia. És el xocolata del lloro.
Reduccions misèrrimes, fonts energètiques pretesament sostenibles, limitacions de velocitat… cortines de fum per ocultar l'apocalipsi del fum.
Des del castell d'Escornalbou es contemplen els molins d'energia eòlica del Coll de la Teixeta. Si aixó és l'energia neta, com serà la bruta?
A l'entorn del tema de la reducció de la contaminació tot és imprecisió, propaganda, demagògia i manca de sentit comú. En canvi, tot el que fa referència a l'expansió de la indústria del motor és d'una precisió i d'una serietat que esparvera. Totes les empreses automovilístiques del món s'estan preparant per ocupar posicions en els mercats emergents de Xina i Índia. Els estats occidentals subvencionen aquests acostaments. La Renault, per exemple, té a punt el seu vehicle utilitari per a Xina. A l'Índia projecten un vehicle popular a tres mil euros. Tot garbellat, són cinc cents milions de vehicles nous per als propers anys. Afegiu-hi les calefaccions, les refrigeracions… En aquests camps, els projectes, les xifres, els convenis, les subvencions… tot és d'un rigor acadèmicament modèlic. Al costat d'aquestes faves contades, el 20% dels ecòlegs és d'un ridícol espetarrant.
Anem de cara a la catàstrofe, i no hi ha cap indici consistent que hi posi remei. Quan tardarà? Vint anys? Cinquanta anys? En l'intèrval de la història de la humanitat, un cluc d'ulls.
0 Comments:
Post a Comment
<< Home