finestral

Reflexions i documents

Thursday, October 11, 2007

LA CATÀSTROFE, ENCARA

LA CATÀSTROFE, ENCARA

IMPROMPTU
Perdoneu la insistència. No és que el cataclisme ecológic em preocupi personalment. Quan esclati de debò jo ja no hi seré, i els meus fills tampoc, perquè no en tinc. És una qüestió epistemològica i psicosociològica. En resum: com en som, de rucs!
A França (Le Monde del 10 - X- 07) han demanat a un expert, Jean Syrota, que avalui la disminució de la contaminació per CO2 a l'horitzó 2050. D'antuvi, l'home va proposar una divisió per quatre, és a dir, contaminar quatre vegades menys. Acabat l'estudi, diu que divisió per dos, i encara gràcies. Com que és una persona que es guanya un sou provinent de les institucions públiques, cal, com sempre, dividir per dos les seves previsions. O sigui, en els quaranta anys que venen els francesos reduiran en una quarta part la seva contaminació atmosfèrica! Ridícol, o sinistre. A la Xina construeixen una central tèrmica de carbó cada tres dies…El carbó contamina el doble que el gasoil.
Bon pont del Pilar. On aneu? A Praga a prendre una cervesa? A Cancún perquè heu trobat un vol tirat? Quan torneu, calculeu els kilos de partícules contaminants que heu deixat al darrere vostre. Potser s'us indigestarà el pilsen o la enchilada.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

No sé, quizás sea sólo deformidad de mi óptica de excéptica, posición a la que me ha llevado única mente un hecho: la edad. Siempre he desconfiado en las voces de alarma que rápidamente se hacen populares y omnipresentes en los medios. Creo que no hay mejor forma de vender algo que con el miedo, debe ser la asignatura primera de los masters de manejo de masas. Hay un dineral en juego y eso hoy día es mucho. Creo que con cifras reales un experto en estadísticas puede defender lo que él quiera, y me temo que en ello estamos. Un único consejo: no dejar que nos hagan mella las campañas atemorizadoras y seguir haciendo lo que nos ha enseñado la educación cívica y economizadora (lo que siempre se ha llamado sentido común, vaya..). El resultado, con angustia o sin ella va a ser el mismo, pero la tranquilidad no tiene precio. Un placer. Ona

9:53 AM  

Post a Comment

<< Home